بزرگترین مشکل افرادی که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارند، این است که زمان زیادی را صرف تولید محتوا می کنند ولی برای نوشتن عنوان محتوا تلاش زیادی نمی کنند.
اما مخاطبان شما با دیدن عنوان ها در صفحات گوگل برای دیدن مقالات ترغیب می شوند.
در این جا قصد داریم شما را با ۱۶ مدل عنوان جذاب که با دیدن آن مخاطب سریعا بر آن کلیک می کند، آشنا کنیم.
۱. عنوان های راهنمایی برای …….
شما می توانید با استفاده از چنین عنوان هایی حتی صریحتا نام نوع مخاطبتان را هم در انتهای ان بیاورید. مثلا: راهنمای نوشتن عنوان های جذاب پر کلیک: ویژه مبتدیان
استفاده از کلمه راهنما باعث کلیک بیشتری می شود چون از این کلمه این معنا برداشت می شود که تمام نکات مهم در آن گفته شده است.
مثالی دیگر:
- راهنمای جامع سئو: ۲۰۲۰
- تنها راهنمای ضروری برای نوشتن تیتر جذاب
- راهنمای گام به گام نوشتن مقاله
- راهنمای جامع نوشتن عنوان های جذاب
- راهنمای ۸ مرحله ای برای نوشتن مقاله
تمرین شما:
یک موضوع انتخاب کنید: خرید لپ تاپ
با شیوه گفته شده یک عنوان خوب درست کنید: راهنمای خرید لپ تاپ
یک عنوان جذاب تر ایجاد کنید: راهنمای جامع خرید لپ تاپ
یک عنوان جذاب و پر کلیک ایجاد کنید: راهنمای جامع برای خرید سریع لپ تاپ
۲. عنوان های عددی:
خواندگان و مخاطبان شما عاشق اعداد هستند. در واقع لیست کردن آن هم به شیوه شماره گذاری هم برای نوشتن و هم برای خواندن ساده تر هستند. چنین عنوان هایی حتی بیشتر از بقیه عنوان ها بر روی آن کلیک می شود.
یکی از دلایلی که عنوان های لیستی که دارای اعداد هستند، از بقیه عنوان ها جذاب تر هستند این است که چنین عنوان هایی معمولا اطلاعات را دسته بندی می کنند و به مخاطب پیشاپیش می گویند که قرار است با چه حجمی از مطالب آشنا شوند.
مثال هایی از این نوع عنوان ها:
- X کاری که شما می توانید در حال ……….. انجام دهید.
- X راز ……………….
- X اشتباه …………
- X دلیل ………..
- X حقیقت انکار نکردنی در مورد ……………
تمرین شما:
یک موضوع انتخاب کنید: نوشتن مقاله
با شیوه گفته شده یک عنوان خوب درست کنید: ۲۰ روش نوشتن مقاله
یک عنوان جذاب تر ایجاد کنید: ۲۰ روش نوشتن مقاله که هر نویسنده ای باید بداند
یک عنوان جذاب و پر کلیک ایجاد کنید: ۲۰ روش جدید برای نوشتن مقاله که هر نویسنده حرفه ای باید بداند.
۳. عنوان های هیچ کس به شما نمی گوید:
ترس از دست دادن یکی از مشوق های اصلی مخاطب در امر تبلیغات است. شما باید ترس از دست دادن در مخاطب خود ایجاد کنید. وقتی عنوان های می نویسید که در آن به عبارت هیچ کس به شما نمی گوید وجود دارد. شما بسیار کنجکاو می شوید که چه نکته ای هست که من آن را از دست داده ام.
چنین عنوان هایی به مخاطب اطمینان می دهد که بعد از خواندن مقاله شما چیزی را یاد می گیرند که قبلا نمی دانسته است و کمتر افرادی از آن خبر دارند.
مثال هایی از این نوع عنوان ها:
- چیزهایی که هیچ کس در مورد ………….. به شما نمی گوید.
- X راز ……….. که هیچ کس در مورد آن به شما نمی گوید.
- توصیه هایی در مورد …………… که هیچ کس به شما نمی گوید.
- X راز در مورد ………………. که هیچ کس به شما نگفته است.
- X حقیقتی که در مورد ……… به شما نگویند.
تمرین شما:
یک موضوع انتخاب کنید: خرید گوشی دست دوم
با شیوه گفته شده یک عنوان خوب درست کنید: چیزهایی که هیچ کس در مورد خرید گوشی دست دوم به شما نمی گوید.
یک عنوان جذاب تر ایجاد کنید: ۲۰ نکته که هیچ کس در مورد خرید گوشی دست دوم به شما نمی گوید.
یک عنوان جذاب و پر کلیک ایجاد کنید: ۲۰ نکته که فروشندگان موبایل در مورد خرید گوشی دست دوم هرگز به شما نمی گویند.
۴. عنوان های چگونه:
عنوان های چگونه از محبوب ترین عنوان ها هستند. یکی از دلایل محبوبیت این عنوان ها این است که به شما مهارت های جدیدی آموزش می دهند.
دلیل اصلی که مخاطبان در گوگل به جستجو می پردازند این است که می خواهند در مورد موضوعی اطلاع پیدا کنند و یا اطلاعات خود را افزایش دهند. این عنوان ها چون در بردارنده ی راه حل هستند، معمولا نرخ کلیک و جذابیت بالایی برای مخاطب دارند.
مثال هایی از این نوع عنوان ها:
- چرا …………… و چگونه …………….؟
- چگونه تازه کار ها …………………؟
- چگونه …….. را حتی اگر …………………. ایجاد کنیم؟
- ………………….. چیست؟ و چگونه از آن استفاده کنیم؟
- X اشتباه در مورد ………….. و چگونه از آن ها جلوگیری کنیم؟
تمرین شما:
یک موضوع انتخاب کنید: سرماخوردگی
با شیوه گفته شده یک عنوان خوب درست کنید: چگونه سرماخوردگی را درمان کنیم؟
یک عنوان جذاب تر ایجاد کنید: چگونه سرماخوردگی را سریع درمان کنیم؟
یک عنوان جذاب و پر کلیک ایجاد کنید: چگونه با این ۷ روش خانگی سرماخوردگی را سریعا درمان کنیم؟
۵. عنوان های سوالی«چه چیزی، کجا، کی، چطور»:
این عنوان ها هم مانند عنوان های چگونه، به مخاطب راه حل و پاسخ سوال و اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند، ارائه می دهد و به همین دلایل هم برای مخاطب جذاب است و به راحتی بر روی آن کلیک می کند.
مثال هایی برای عنوان های سوالی:
- چیزهایی که می توانید از ………………… یاد بگیرید.
- ……………….. در آینده چگونه خواهد بود؟
- کجا …………….. انجام دهم و چگونه ……………………….؟
تمرین شما:
یک موضوع انتخاب کنید: تبلیغ کردن رویداد
با شیوه گفته شده یک عنوان خوب درست کنید: کجا برای رویداد تبلیغ کنید؟
یک عنوان جذاب تر ایجاد کنید: کجا برای رویداد اینترنتی خود تبلیغ کنید؟
یک عنوان جذاب و پر کلیک ایجاد کنید: ۹ جایی که باید برای رویداد اینترنتی خود تبلیغ کنید.
۶. عنوان های دارای اینفوگرافیک:
اینفوگرافیک ها اطلاعات را بسیار سریع، در کم ترین زمان و به شیوه ای جذاب به مخاطب منتقل می کنند و به همین دلیل است که اینفوگرافیک ها برای مخاطب به شدت جذاب هستند.
اگر عنوان شما دارای محتوای تصویری هست، سعی کنید به نحوی آن را در عنوان تان ذکر کنید. این کار باعث میشود مخاب شما تمایل بیشتری به کلیک نشان دهد. این گون عنوان ها معمولا راحت تر در شبکه های اجتماعی رد و بدل می شوند و مردم علاقه بیشتری به اشتراک گذاشتن این مطالب نشان می دهند.
مثال هایی در مورد عنوان های دارای اینفوگرافیک؛
- اینفوگرافیکی جالب در مورد ………
- ……………… + اینفوگرافیک
- اینفوگرافیک جدید ……………..
- اینفوگرافیک: ………………..
- …………………………./ اینفوگرافیک
تمرین شما:
یک موضوع انتخاب کنید: کرونا
با شیوه گفته شده یک عنوان خوب درست کنید: چگونه بفهمیم به کرونا مبتلا شده ایم؟
یک عنوان جذاب تر ایجاد کنید: اینفوگرافیک: چگونه بفهمیم به کرونا مبتلا شده ایم؟
یک عنوان جذاب و پر کلیک ایجاد کنید: اینفوگرافیک جالب در مورد کرونا: چگونه بفمیم به کرونا مبتلا شده ایم؟
۷. عنوان های با عبارت «اشتباهاتی که نباید مرتکب شوید»:
این عنوان ها نیز عنوان های جذابی هستند که نرخ کلیک بالاتری دارند و علت آن هم این است که مردم از اشتباه کردن می ترسند و وقتی حرف از اشتباه به میان میاید می خواهند آن اشتباهات را بدانند و تا می توانند از انجام آن اشتباهات جلوگیری کنند و از طریق در راه موفقیت چند قدم جلوتر از دیگران باشند.
مثال هایی برای این نوع عنوان ها:
- اشتباهاتی که ……………
- اشتباهات …………. و چگونه آن را برطرف کنیم؟
- اشتباهاتی که نباید در زمان ………….. انجام دهید.
- چگونه اشتباهاتی که …………….. را برطرف کنیم؟
- اشتباهاتی که باید همین حالا جلوی آن را بگیرید.
تمرین شما:
یک موضوع انتخاب کنید: تست کنکور
با شیوه گفته شده یک عنوان خوب درست کنید: اشتباهاتی که نباید در تست زنی کنکور انجام دهید.
یک عنوان جذاب تر ایجاد کنید: ۵ اشتباه که نباید هنگام تست زنی در کنکور مرتکب شوید.
یک عنوان جذاب و پر کلیک ایجاد کنید: ۵ اشتباه رایج که نباید در هنگام تست زنی در کنکور مرتکب شوید.
۸. عنوان های مقایسه ای:
عنوان های مقایسه ای عنوان هایی هستند که دو آیتم،ایده یا نظر را با هم مقایسه می کنند. شما می توانید این عنوان ها را با عبارت «تفاوت بین …… و ………» و یا «مقایسه ………….. با ………….» شروع کنید.
مثال هایی برای نحوه نوشتن این عنوان ها:
- کدام بهتر است: ……… یا …………….
- کدام یک بهتر کار می کند؟ ………….. یا ……………..
- مقایسه ………….. با ………….: چگونه ………….
- تفاوت بین ………….. و ………………. : راهنمایی برای ……………..
تمرین شما:
یک موضوع انتخاب کنید: گوشی های سامسونگ و هواوی
با شیوه گفته شده یک عنوان خوب درست کنید: مقایسه گوشی های سامسونگ با گوشی های هواوی
یک عنوان جذاب تر ایجاد کنید: مقایسه گوشی های سامسونگ با گوشی های هواوی: کدام برند برای خرید بهتر است؟
یک عنوان جذاب و پر کلیک ایجاد کنید: مقایسه گوشی های سامسونگ با گوشی های هواوی: کدام برند را و به چه دلیل باید بخرید؟
۹. عنوان های دارای کلمات افزایشی:
عنوان های دارای کلمات افزایشی عنوان هایی هستند که با کلماتی مثل «افزایش با ……..»، «با ………. بهتر شوید» . :……. بیشتری» بدست آورید و مانند آن همراه است.
مثال هایی برای این نوع عنوان ها:
- با این X روش ………………….. بیشتر …………..
- افزایش سریع ………… با این X روش ساده
- راهنمای ………. برای بهتر شدن ……………….
تمرین شما:
یک موضوع انتخاب کنید: اعتماد به نفس
با شیوه گفته شده یک عنوان خوب درست کنید: افزایش اعتماد به نفس
یک عنوان جذاب تر ایجاد کنید: افزایش سریع اعتماد به نفس
یک عنوان جذاب و پر کلیک ایجاد کنید: افزایش سریع اعتماد به نفس با این ۹ تکنیک فوق العاده
۱۰. عنوان های دارای عبارت «همه چیز در مورد ………. »یا «هرچه که باید در مورد ………بدانید.»
کمال گرایی افراد باعث می شود به دنبال کامل ترین چیز ها باشند. علاوه بر آن مخاطبان شما دوست دارند همه اطلاعاتی را که می خواهند بدون صرف زمان زیاد در صفحات مختلف اینترنت، تنها با باز کردن یک یا دو صفحه بدست آورند. اگر مقاله ای را ببینند که به آن ها قول داده است که همه چیز را در مورد موضوع دلخواه شان به آن ها گفته است به احتمال بیشتری بر روی آن کلیک می کنند.
مثال هایی برای این عنوان ها:
- همه چیز در مورد …………………….
- هر آن چه باید در مورد فواید ……………… بدانید.
- هر چیزی که باید قبل از ……………… بدانید
- هر آنچه افراد مبتدی باید در مورد ………………. بدانند.
تمرین شما:
یک موضوع انتخاب کنید: ازدواج
با شیوه گفته شده یک عنوان خوب درست کنید: هر آنچه باید در مورد ازدواج بدانید هر آن چه باید قبل از ازدواج بدانید.
یک عنوان جذاب تر ایجاد کنید: هر آن چه باید سال ها قبل از ازدواج بدانید
یک عنوان جذاب و پر کلیک ایجاد کنید: هر آن چه باید سال ها قبل از ازدواج بدانید + اینفوگرافیک
۱۱. عنوان های با عبارت های دارای دلیل و چرایی
بعضی وقت ها، ممکن است مخاطب شما از گوگل راه حل بپرسد مثلا چگونه سرماخوردگی یا سردرد را درمان کنیم و گاهی ممکن است دلیل چیزی را بخواهد مثلا دلیل سر درد چیست. در این نوع عنوان ما با نوع دوم یعنی عبارت هایی که با دلیل شروع می شوند، سر و کار داریم.
مثال هایی برای این نوع عنوان ها:
- چرا …………. و چگونه …………….؟
- دلیل ……………. و راه حل آن
- X دلیل ……………
- علت …………. + علائم + حل مشکل
تمرین شما:
یک موضوع انتخاب کنید: سیب
با شیوه گفته شده یک عنوان خوب درست کنید: باید هرروز سیب بخورید
یک عنوان جذاب تر ایجاد کنید: ۵ دلیل این که باید هر روز سیب بخورید
یک عنوان جذاب و پر کلیک ایجاد کنید: ۵ دلیل مهم برای این که هر روز باید یک عدد سیب بخورید
۱۲. عنوان های ساده سازی
راه حل های ساده، ایده های ساده، روش ای ساده، عنوان های ساده، درمان های ساده به مخاطبان نشان می دهد که قرار است یک موضوع پیچیده را با ساده ترین روش های ممکن که فهم آن برایشان بسیار ساده است، یاد بگیرند. آن ها جذب این عنوان ها می شوند چون می دانند قرار است کارهای پیچیده را ساده تر و قابل فهم تر با روش های بیان شده در محتوای شما یاد بگیرند و یا بدون سختی کاری را انجام دهند.
مثال هایی برای این نوع عنوان:
- راهنمای X مرحله ای ساده برای …………..
- راهنمای ساده ………….
- ساده ترین روش ها برای ………….
- استراتژی های ساده برای …………
تمرین شما:
یک موضوع انتخاب کنید: یادگیری لغات زبان انگلیسی
با شیوه گفته شده یک عنوان خوب درست کنید: روش های ساده برای یادگیری لغات زبان انگلیسی
یک عنوان جذاب تر ایجاد کنید: ساده ترین روش ها برای یادگیری سریع لغات زبان انگلیسی
یک عنوان جذاب و پر کلیک ایجاد کنید: ۷ روش ساده برای یادگیری سریع لغات زبان انگلیسی
۱۳. عنوان های دارای دانلود
بسیاری از مخاطبان شما می خواهند از یک روش خیلی سریع برای رسیدن به پاسخ خود استفاده کنند و شاید وقت نداشته باشند مدت زمان زیادی در اینترنت وقت صرف کنند. آن ها دوست دارند پاسخ خود را ابتدا پیدا کنند و بعد در اسرع وقت به مطالعه آن بپردازند. اکثر اوقات افراد با دیدن کلمه دانلود این تفکر را دارند که قرار است با محتوای با کیفیت تری مانند یک دفترچه یا راهنمای جامع تری مواجه شوند. به همین دلیل این نوع عنوان ها که کلمه دانلود در آن ها وجود دارد می تواند بسیار برایشان جذاب باشد.
مثال هایی برای این نوع عنوان ها:
- آموزش …………….. + دانلود
- روش های ………………. + pdf
- دانلود نکات طلایی ……………
- دانلود رایگان ……………
تمرین شما:
یک موضوع انتخاب کنید: مقاله نویسی
با شیوه گفته شده یک عنوان خوب درست کنید: روش مقاله نویسی به همراه دانلود
یک عنوان جذاب تر ایجاد کنید: گام های های ساده در مقاله نویسی + دانلود
یک عنوان جذاب و پر کلیک ایجاد کنید: ۹ گام ساده در مقاله نویسی + pdf
۱۴. عنوان های دارای نمونه
مخاطبان شما دوست دارند نمونه ای از چیزی را که درحال مطالعه آن هستند در صورت امکان ببینند تا بهتر بتوانند آن را بفهمند.
به همین دلیل این نوع عنوان ها برای مخاطبان شما جذاب تر است و کلیک بالایی دارد.
مثال هایی برای این نوع عنوان ها:
- نمونه برنامه ………….
- مجموعه نمونه ……………. : راهنمایی برای ………………..
- نمونه …………………
تمرین شما:
یک موضوع انتخاب کنید: رزومه کاری
با شیوه گفته شده یک عنوان خوب درست کنید: نمونه رزومه کاری
یک عنوان جذاب تر ایجاد کنید: راهنمای رزومه کاری به همراه نمونه
یک عنوان جذاب و پر کلیک ایجاد کنید: مجموعه نمونه های رزومه کاری به همراه دانلود رایگان راهنمای ساده ۵ مرحله ای
۱۵. عنوان های دارای تمرین
عنوان هایی که دارای کلمه ی تمرین هستند، به دلیل این که به مخاطب با تمرین دادن در واقع تکالیفی برای بهبود دانش یا مهارتش می دهند، بسیار جذاب هستند.
مثال هایی برای این نوع عنوان ها:
- آموزش ………….. به همراه تمرین
- X تمرین فوق العاده برای بهبود ………….
- تمرینات عالی برای ………… به همراه دانلود و نمونه
- آموزش ………….. به همراه تمرین برای تقویت ………….
تمرین شما:
یک موضوع انتخاب کنید: فن بیان
با شیوه گفته شده یک عنوان خوب درست کنید: تمرین فن بیان
یک عنوان جذاب تر ایجاد کنید: تمرینات اختصاصی برای تقویت فن بیان
یک عنوان جذاب و پر کلیک ایجاد کنید: ۵ تمرین اختصاصی برای تقویت فن بیان
۱۶. عنوان های دارای کلمه رایگان
کلمه رایگان یکی از کلمات مورد علاقه مخاطب شماست. به خصوص اگر برای مثال قرار است خلاصه ای از یک کتاب و یا نمونه تست سال های گذشته کنکور را به مخاطب تان ارائه دهید، حتما آن را در عنوان تان بنویسید. مخاطب شما با دیدن کلمه رایگان با احتمال بیشتری بر روی مقاله شما کلیک می کند.
مثال هایی برای این نوع عنوان ها:
- آموزش رایگان ………..
- تست رایگان …………..
- دانلود رایگان ………….
- X …………. رایگان برای …………………
تمرین شما:
یک موضوع انتخاب کنید: آموزش فتوشاپ
با شیوه گفته شده یک عنوان خوب درست کنید: آموزش رایگان فتوشاپ
یک عنوان جذاب تر ایجاد کنید: آموزش رایگان فتوشاپ در کم ترین زمان
یک عنوان جذاب و پر کلیک ایجاد کنید: آموزش رایگان فتوشاپ در ۳۰ دقیقه
اضافه کردن نظر