• تعیین مخاطبان هدف تان.
  • تعیین هدف وب سایت شما.
  • چیزی که شما را از رقبایتان متمایز می کند.
  • دلیل این که مردم باید به جای رقبایتان با شما کار کنند.
  • تعیین سبک و نوع وب سایت تان
  • رنگ خاصی که شرکت یت سایت تان باید از آن استفاده کند.
  • تهیه شماره پنتون برای رنگ سازمانی خود
  • تهیه لیستی از ویژگی های مورد علاقه ی شما در وب سایت های رقبای شما
  • مواردی که در دیگر وب سایت ها دیده اید و دوست داشته اید.
  • مواردی که در وب سایت های دیگر دیده اید و از آن متنفرید.
  • ۳ مورد که در طراحی وب سایت شما بیشترین اهمیت را دارند.
  • ۳ مورد که در طراحی وب سایت شما کمترین اهمیت را دارند.
  • تعیین مسئول طراحی سایت تان
  • تعیین افراد مسئول دیگر در طراخی و مدیریت سایت تان
  • تعیین نحوه ی مدیریت و تعیین افرادی که وب سایت شما را مدیریت می کنند.
  • تعیین بودجه ای مشخص برای مدیریت سایت تان ( خرید دامین، طراحی سایت، تهیه محتوا، مدیریت سایت و …)

در مورد هاست و دامنه سایت تان

  • تعیین نوع هاست تان
  • امکان دسترسی کامل به هاست تان
  • نام کاربری و پسورد هاست تان
  • تعیین نیاز های سایت تان برای انتخاب درست هاست ( فضا، پهنای باند، پایگاه داده و …)
  • تعیین یا خرید دامنه ی مورد نظرتان
  • تحقیق در مورد انتخاب دامنه

ویژگی های سایت

  • طراحی یا تعیین یک لوگو برای سایت تان
  • امکان دسترسی به فایل های اصلی لوگو
  • تعیین فاو آیکون سایت تان
  • تعیین تعداد صفحات وب سایت پایانی تان
  • ترسیم وایر فریم یا راهنمای تصویری کامل از وب سایت تان برای تعیین چارچوب کلی سایت
  • تعیین تعداد صفحاتی که باید محتوا ایجاد شود.
  • تهیه محتوای اولیه برای سایت تان
  • تعیین این که محتوا را خودتان ایجاد می کنید یا یک مدیر محتوا استخدام می کنید
  • تعیین محل های تبلیغ برای محتوایتان
  • تعیین جزئیات بیشتر برای تبلیغ محتوای سایت تان
  • تعیین تیم یا وظایف مورد نیاز برای خودتان یا آموزش دادن خودتان در جهت آپدیت کردن وب سایت، انتشار محتوا و ….
  • انتظار شما از بازدید کنندگان وب سایت و اقدامات دلخواه شما توسط آن ها
  • تعیین عکس های خاص وب سایت تان
  • رعایت قانون کپی رایت در استفاده از عکس ها برای سایت
  • استفاده از عکس های با کیفیت در سایت تان
  • پیدا کردن یا ساخت تصویر برای سایت تان در صورت نیاز
  • تعیین فایل های صوتی یا تصویری اولیه در وب سایت تان
  • افزودن قابلیت چت آنلاین در صورت نیاز
  • تهیه برخی فایل های چند رسانه ای یا pdf اولیه قبل طراحی سایت مثل رزومه ها، کاتالوگ و … در صورت نیاز
  • تعیین اندازه فونت سایت
  • واکنش گرا بودن سایت برای موبایل و …
  • تعیین این که نیاز دارید سایت تان به وسیله ی چند زبان مختلف پشتیبانی شود یا خیر
  • تعیین این که آیا به درگاه پرداخت برای سایت نیاز دارید یا خیر
  • انتخاب سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت تان ( وردپرس، جوملا، دروپال، …..)
  • ایجاد بلاگ یا انجمن در صورت نیاز
  • امکان عضویت برای اعضا در صورت نیاز
  • تعیین تعداد فرم های وب مثل فرم ورود اطلاعات تماس
  • تعیین و ایجاد گزینه های به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی
  • ایجاد تقویم رویداد در صورت نیاز در سایت
  • ایجاد خدمات اشتراک مثل اشتراک در خبرنامه در صورت نیاز
  • تعیین اطلاعاتی که می خواهید در صفحه اصلی باشد
  • تعیین اطلاعاتی که باید همیشه در سایت شما دیده شوند مثل لوگو یا شماره تماس
  • تعیین مواردی که می خواهید در سایت تان بیشتر بر روی آن تاکید کنید
  • نحوه ی اعمال تاکید بر موارد مورد نظرتان مثلا با فونت بزرگتر، رنگ مشخص، محل خاصی در سایت و …
  • تعیین رنگ،طراحی یا قالب بندی متفاوت برای بخش های مختلف سایت
  • تعیین برنامه های خاص برای استفاده مخاطب مثلا فلش برای یک انیمیشن خاص
  • امکان جستجوی داخلی در سایت در صورت نیاز
  • نشان داده شدن شماره تلفن به صورت برجسته در صورت نیاز
  • تعیین اینکه بر روی سایت تان تبلیغات هم قرار می دهید یا خیر
  • اگر در سایت تبلیغات قرار می دهید نحوه اجرا کردن آن را هم تعیین کنید مثلا به صورت گیف یا پاپ اپ یا عکس در کنار صفحه و …
  • ایجاد حساب کاربری در گوگل آنالیتیکس
  • ایجاد امکان دسترسی اکانت گوگل انالیتیکز شما برای بازاریابان یا مدیر سایت تان
مهنوش مُهری

مهنوش مُهری

مشاهده تمام پست ها

اضافه کردن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهنوش مُهری

مهنوش مُهری

چالش ۳۰ روزه کتاب نویسی